om sproget / on language

Jeg vil skrive bloggen på både engelsk og dansk. Hvis du kan ikke forstå ordene, fortæl mig, og jeg vil forsøge at oversætte. Hvis du er dansk, vil jeg gerne fortælle dig, jeg endnu er ved at lære sproget, og mit dansk er ikke særlig godt. Hvis du gerne vil hjælpe mig med ordene, det er rart og tak for det. Min email er somedayashtrays@gmail.com.

This blog will be written in both English and Danish. If you, as a reader, have trouble with one of those languages and would like a translation, please let me know, and I will do my best to oblige. If you are a Danish reader, please know that I am just learning, and my Danish is far from perfect. If you would like to suggest corrections please do so. Email me at somedayashtrays@gmail.com.

19 August 2007

To programerne! Jeg er i oven på tinge, for en gang...

Jeg mistede skriv om programmet fra læst uge. Undskyld for det. Men mit referet om mp3 blogerne er sluttet -- og er meget godt. Tak for alle hvem skrive tim mig om det. Det skal jeg have snart på internet, så du kan læse, hvis vil du gerne.

Nå, her er spilleliste fra læst fredags (10. august) program:

1. Just About Ready for Bed – The Morningside
2. Letter from Belgium – The Mountain Goats
3. You Are the Light – Jens Lekman
4. Artboy Meets Artgirl – moi Caprice
5. Clever Girls Like Clever Boys More than Clever Boys Like Clever Girls – Pelle Carlberg
6. If I Don’t Write This Song, Someone I Love Will Die – Hello Saferide
7. To Leave It Now – Trembling Blue Stars
8. L’Indifference – Radio LXMBRG
9. Must Be Wrong – The Rentals
10. The Blinding – Babyshambles

11. Split of a Second – Tiger Baby
12. Dawn – Brian Jonestown Massacre

Hvis du vil gerne, du kan lytte også til Live Friday og de første halv af Hour Long Hour fra 10. Bandet var Speaker Speaker, fra Seattle. De var meget høj -- men jeg kunne godt lide dem. Og, også, jeg skrive om det fordi jeg hjælpede at hoste programerne. Jeg taler ikke særlig meget, men jeg er der, så hvis du elsker min stemme, eller... ved jeg ikke.

Her er også spillelisten fra i forgårs (17. august) program:

1. Cobra – Oliver North Boy Choir
2. Sleep – The Dandy Warhols
3. Call It Ours – The Legends
4. Holland 1945 – Neutral Milk Hotel
5. Postcards from Italy – Beirut

6. Apocalypso – Mew
7. Special – Mew
8. The Zookeeper’s Boy – Mew
9. Hands Open – Snow Patrol
10. Chicago – Sufjan Stevens
11. Do Re Mi – Nirvana
12. Junk Bond Trader – Elliott Smith
13. I’d Ask – Mugison

I 17. talte jeg på dansk for hele programmet. Kan du forstå ikke? Vil du gerne at vide alle sagde jeg? Email mig. Actually, that should be in English, because it says ‘On the 17th, I talked in Danish for the whole show. Don’t understand? Want to know what I said? Email me.’

Mmm... også læst fredag (10. igen), The Modern Age gik spændende. Meget bedre end jeg håbte. Banderne var fantastisk -- jeg har nu set Typhoon to gange, og jeg synes, de er min ny yndling band i Portland -- og også fint var lytterne (rigtig ord?). I hele natten, vi har omkring et hundred og halvtres mennesker -- måske mere. Det var fantastisk, og jeg håber, næste uge er godt også. Hvis du bor i Portland, du skal kommer til det. Du kan se vores myspace for besked -- og, jeg tror, skal vi snart have en bedre side, med Wordpress. Banderne hvem spiller fredag er Atole, Armadillo Speedbump, og One Human Minute. De tre vil spille også på KPSUs Awareness is Free Festival i september. Undskyld fordi jeg kan ikke tale mere, men mere ved jeg ikke.

--DL--
Ashtrays Podcast (8-10-2007)
Ashtrays Podcast (8-17-2007)

No comments: