om sproget / on language

Jeg vil skrive bloggen på både engelsk og dansk. Hvis du kan ikke forstå ordene, fortæl mig, og jeg vil forsøge at oversætte. Hvis du er dansk, vil jeg gerne fortælle dig, jeg endnu er ved at lære sproget, og mit dansk er ikke særlig godt. Hvis du gerne vil hjælpe mig med ordene, det er rart og tak for det. Min email er somedayashtrays@gmail.com.

This blog will be written in both English and Danish. If you, as a reader, have trouble with one of those languages and would like a translation, please let me know, and I will do my best to oblige. If you are a Danish reader, please know that I am just learning, and my Danish is far from perfect. If you would like to suggest corrections please do so. Email me at somedayashtrays@gmail.com.

18 September 2007

Radioavdelningen -- samme på dansk?

To tinge i dag -- en svensk, og en dansk. Første, svensk: dette har rejst rundt på bloggerne for de læst to uge, tror jeg... De er en ny sang af The Radio Dept. -- deres version af Bachelor Kisses, som var første med en andre band (fra australia), hedder The Go-Betweens. Selv om det er ikke deres oprindelig sang, lydder meget lige en af The Radio Dept. Meget godt. De skal have en ny album (af oprindelige sange) ud i november.

Og dansk: Manden som skriver den meget godt indie-pop blog Music of the Moment har en ny projekt, hedder Music from Denmark. Det er en meget lang liste af alle indie/alternative banderne fra Danmark. (Nå, måske ikke alle -- men han vil gerne, hvis du kender andre banderne at er ikke på hans list, hvis dig vil hjælper ham og adder dem.) Der er ikke så mange besked om banderne, men der er linker for deres websider, og, somme tider, mp3erne. Og det er nu en godt plads for at finde ny dansk bands, især den at du har ikke hørt af.

Okay. Two things -- one Swedish, one Danish. First, the Swedish: this has been making the rounds of the blogs for the past few weeks… It’s a new song by The Radio Dept. -- a Go-Betweens cover, their version of Bachelor Kisses. Even though it’s not their original song, it sounds like it could be. Pretty good. They should have a new (and original) album out in November, too.

The Danish: Chris, the writer of the very good indie-pop blog Music of the Moment, has started a new project-thing. It’s called Music from Denmark, and is basically a long and comprehensive list of all the indie/alternative bands from Denmark. (Well, probably not all of them -- however, if you know of any he’s left out, he’d appreciate your help in adding them.) It’s not real heavy on information, but it does have links to websites and/or myspaces, and, in some instances, mp3s. It could be a nice place to find hard-to-find bands, as well as new ones -- especially those you haven’t yet heard of. I’ll probably be spending a lot of time clicking on the links there in the coming weeks.

--DL--
Bachelor Kisses (The Radio Dept.)

No comments: