om sproget / on language

Jeg vil skrive bloggen på både engelsk og dansk. Hvis du kan ikke forstå ordene, fortæl mig, og jeg vil forsøge at oversætte. Hvis du er dansk, vil jeg gerne fortælle dig, jeg endnu er ved at lære sproget, og mit dansk er ikke særlig godt. Hvis du gerne vil hjælpe mig med ordene, det er rart og tak for det. Min email er somedayashtrays@gmail.com.

This blog will be written in both English and Danish. If you, as a reader, have trouble with one of those languages and would like a translation, please let me know, and I will do my best to oblige. If you are a Danish reader, please know that I am just learning, and my Danish is far from perfect. If you would like to suggest corrections please do so. Email me at somedayashtrays@gmail.com.

11 July 2007

Små tinge

Første -- Stytzer er hjemme igen, og for det, tak skal Gud have. Han har allerede mange ny, godt sangerne (lige Tynd Is, af Spion, som lyd rigtig lige Mew) op. Jeg er glad, han skriver igen. Ny, hvis han vil kun forbinde til mig...

Og anden -- fordi jeg se aldrig min myspace side, jeg har kun nu set dette, men hvis du er en af dem sekvens-slag drenge med den hed sagte øjne -- undskyld, hvis du gør remixerne -- du kan downloade og blande en af Oliver North Boy Choirs sangerne, Baby Cool, fra der side, her. Den er ikke endnu ud, men det vil være, tror de, på august. Alle besked om det er her.

Og læst, og, jeg synes, bedste -- Billie the Vision & the Dancerses ny album, Where the Ocean Meets My Hand, har sælgt ud, og det er ikke godt. Men, fordi af det, du kan ny downloade alle sangerne fra albumen. Der er tretten, alle med mange henvisninge til andre af deres sangerne, og alle er godt, men bedste er Overdosing With You, syngede med Hello Saferide. Jeg skrev om det foran i dag (her), men jeg vil sige igen -- Billie + Saferide = elskov. Sangen er rigtig, rigtig god.

Little things today. First -- Stytzer is back finally, thank god. And he already has a bunch of nice new songs up (like Tynd Is, by Spion, who really do sound like Mew). Very glad that he’s posting again. Now, if only he would link to me…

And second -- since I never look at my myspace anymore, I almost didn’t see this from a while ago -- but if you do remixes, you can download and mix one of Oliver North Boy Choir’s songs, Baby Cool, right from here. (Instead of a direct link, I’m sending you to their page, because the background is so neat.) It’s not been released yet, but they’re thinking August. And for more info on what to do/what will be done with the remixes, go here.

And last, and, I think, best -- Billie the Vision & the Dancers’ new album, Where the Ocean Meets My Hand, has sold out. That’s not so great -- but, because of that, you can now download all its songs. There are thirteen, all full of lovely references to previous songs. They’re all good, but the best is Overdosing With You, sung with oh my god Hello Saferide. I’ve written about this before (here), but I’ll say it again -- Billie + Saferide = love. Absolute love. It’s so good.

--DL--
Tynd Is (Spion)
Overdosing With You (Billie the Vision & the Dancers)

No comments: