om sproget / on language

Jeg vil skrive bloggen på både engelsk og dansk. Hvis du kan ikke forstå ordene, fortæl mig, og jeg vil forsøge at oversætte. Hvis du er dansk, vil jeg gerne fortælle dig, jeg endnu er ved at lære sproget, og mit dansk er ikke særlig godt. Hvis du gerne vil hjælpe mig med ordene, det er rart og tak for det. Min email er somedayashtrays@gmail.com.

This blog will be written in both English and Danish. If you, as a reader, have trouble with one of those languages and would like a translation, please let me know, and I will do my best to oblige. If you are a Danish reader, please know that I am just learning, and my Danish is far from perfect. If you would like to suggest corrections please do so. Email me at somedayashtrays@gmail.com.

04 February 2008

Forskellige versioner

To af mine yndlinge dansk bands har lavet remixes -- Tiger Baby har lavet en af The Fashion’s sang Like Knives, mens Oliver North Boy Choir har lavet en af Attention Now!’s Don’t Let It Slip Away. Begge kan du downloade.

Jeg synes, det vil ikke være rigtigt, hvis sagde jeg, de var nogle af mine yndlinge remixer. Jeg synes, de bedste ord for dem er et lidt mærkeligt -- men jeg har ikke sagde, at være lidt mærkeligt er slet. Nej, tværtimod. De er interessant, og de kan jeg godt. Like Knives, kan man danse til -- det lyder mere om andre remixer jeg har hørt -- og Don't Let It Slip Away, kan man være god og bedrøvet til. Meget fint.

Også, jeg har endnu husket, at efter klokken seks i aften (da min første radioprogrammet var på) skal jeg have været en DJ for fire år. Det er en lang tid.

--

Two of my favorite Danish bands have recently come out with remixes -- Tiger Baby has done The Fashion’s song Like Knives, while Oliver North Boy Choir has remixed Attention Now!’s Don’t Let It Slip Away. Both are free to download.

I would be lying if I said these were my favorite ever remixes. I think the best word, for both of them, is weird -- but I have never said, remember, that to be a bit weird is a bad thing. On the contrary. They are interesting, and I like them well enough. Like Knives, you can dance to -- it sounds more characteristic of other remixes I've heard -- and Don't Let It Slip Away, you can get all good and sad to. Nice.

Also, as I remembered just a little while ago, as of six o’clock tonight (which is when my first radio show went on the air) I will have been a DJ for four years. Seems like such a long time…

--DL--
Like Knives (Tiger Baby Remix) – The Fashion
Don’t Let It Slip Away (Oliver North Boy Choir Remix) – Attention Now!

No comments: