om sproget / on language

Jeg vil skrive bloggen på både engelsk og dansk. Hvis du kan ikke forstå ordene, fortæl mig, og jeg vil forsøge at oversætte. Hvis du er dansk, vil jeg gerne fortælle dig, jeg endnu er ved at lære sproget, og mit dansk er ikke særlig godt. Hvis du gerne vil hjælpe mig med ordene, det er rart og tak for det. Min email er somedayashtrays@gmail.com.

This blog will be written in both English and Danish. If you, as a reader, have trouble with one of those languages and would like a translation, please let me know, and I will do my best to oblige. If you are a Danish reader, please know that I am just learning, and my Danish is far from perfect. If you would like to suggest corrections please do so. Email me at somedayashtrays@gmail.com.

22 May 2008

Elliott... levende i Sverige?

Her er spillelisten fra i gårs aften:

1. A Vacant Heart – Wolfkin (DK)
2. Singing Arc – Seabear (IS)
3. 6 (Live, untitled) – Southern Belle
4. I Always Know I’m Right – Bakers at Dawn (SV)
5. Europewide Search for Love – ballboy
6. Great Expectations – the Ballet
7. On My Shoulders – the Dø (FN)
8. Glory to the World – El Perro del Mar (SV)
9. Hoppipolla – Sigur Rós (IS)
10. One Day It’s You – Tiger Baby (DK)
11. Lucky – the Tough Alliance (SV)
12. Cosmic Dancer – T. Rex
13. The Devil Behind Me – My Twin (DK)
14. Djuna – Frida Hyvönen (SV)

Første, hurtig -- hvis du har ikke set videoen for Hoppipolla, se det nu.

Anden (men ikke egentlig) -- Bakers at Dawn har et nyt album, ud på Series Two Records. Han har også mange andre sange, som du må downloade gratis, her. Mit yndlingt er Lester.

Hvad kan jeg siger om Bakers at Dawn? Jeg synes, han lyder meget lige Elliott Smith. Og man kan ikke slå fejl med nogen som lyder lige Elliott Smith.

--DL--
Ashtrays Podcast (21. maj 2008)
Lester (Bakers at Dawn)

No comments: