om sproget / on language

Jeg vil skrive bloggen på både engelsk og dansk. Hvis du kan ikke forstå ordene, fortæl mig, og jeg vil forsøge at oversætte. Hvis du er dansk, vil jeg gerne fortælle dig, jeg endnu er ved at lære sproget, og mit dansk er ikke særlig godt. Hvis du gerne vil hjælpe mig med ordene, det er rart og tak for det. Min email er somedayashtrays@gmail.com.

This blog will be written in both English and Danish. If you, as a reader, have trouble with one of those languages and would like a translation, please let me know, and I will do my best to oblige. If you are a Danish reader, please know that I am just learning, and my Danish is far from perfect. If you would like to suggest corrections please do so. Email me at somedayashtrays@gmail.com.

13 August 2008

Det skal jeg slutte senere

Your attention first: Some of the kids from this summer’s Let's Rock: Rock n Roll Camp are playing on Ando’s show, Now I Am Trendy Too, this afternoon at one (Pacific). Tune in here and don’t miss it.

Now the regular part of the post:

Jeg har glemt igen. Jeg ved ikke hvorfor. Her er spilleliste fra i fredags (08.08.08!):

1. Monday Morning – the Charade (SV)
2. Not Enough – Maria Timm (DK)
3. Lisa Could Die for Elvis – Yellowish (DK)
4. Left Me High – Death Valley Sleepers (DK)
5. Everyone is Totally Insane – the Dandy Warhols
6. Algeria – JJ72
7. Soundwaves – Attention Now! (NW)
8. Norwegian Pop – Bedroom Eyes (SV)
9. You Don’t Dance – Lupus (DK)
10. Fake Empire – the National
11. Gobbledigook – Sigur Rós (IS)
12. The Wonder – Figurines (DK)
13. Who’s In Your Dreams – Strawberry Whiplash
14. Lucky – The Tough Alliance (SV)

Også, Oliver North Boy Choir har ud en ny EP/single, Holy Wars. Man kan finde det på deres Holy Wars side. Og du må høre et sang fra dette -- men jeg ved ikke endnu hvad skal det være -- i aften på programmet, og de skal være den første gang, at jeg har også hørte det, fordi jeg har ikke endnu internetet. Men det skal jeg have snart, og også et bord...

Jeg skal skrive mere om ny ONBC-musik, efter jeg har lyttet til det.

Også -- dette og næste måned -- et nyt album, med første singel ud 27. august, fra Hello Saferide, og et nyt album fra ballboy, ud 25. august, de begge om, skal jeg sikkert skrive om. Og jeg love, vil jeg skrive om PDX Pop Now! meget snart.

The PDX Pop Now! post is actually now under way. Expect it tomorrow.

--DL--
Ashtrays Podcast (8. august 2008)
Gobbledigook (Sigur Rós)

1 comment:

Allan said...

Rigtig god spilleliste 08-08-08. Især anden halvdel.
Wow, islandsk på to uger. Det er det mærkeligste sprog jeg kender - og så meget anderledes fra de andre nordiske.