om sproget / on language

Jeg vil skrive bloggen på både engelsk og dansk. Hvis du kan ikke forstå ordene, fortæl mig, og jeg vil forsøge at oversætte. Hvis du er dansk, vil jeg gerne fortælle dig, jeg endnu er ved at lære sproget, og mit dansk er ikke særlig godt. Hvis du gerne vil hjælpe mig med ordene, det er rart og tak for det. Min email er somedayashtrays@gmail.com.

This blog will be written in both English and Danish. If you, as a reader, have trouble with one of those languages and would like a translation, please let me know, and I will do my best to oblige. If you are a Danish reader, please know that I am just learning, and my Danish is far from perfect. If you would like to suggest corrections please do so. Email me at somedayashtrays@gmail.com.

07 October 2008

I uges' spillelister

Onsdag, 1. oktober:
1. Bear Quartet International Airport - the Bear Quartet (SV)
2. You Make Me Weak at the Knees - Electrelane
3. Hands Remember - Seabear (IS)
4. Det Kommer Bara Leda Till Nåt - Säkert! (SV)
5. Shoreline - Broder Daniel (SV)
6. Paris 2004 - Peter Bjorn & John (SV)
7. Tonight I Have to Leave It - Shout Out Louds (SV)
8. Noisy Summer - the Raveonettes (DK)
9. Seconds Away - the Legends (SV)
10. Keep it Down - the Worn-Out Virgins (DK)

--

Fredag, 3. oktober:
1. Hoppipolla - Sigur Rós (IS)
2. Not Enough - Maria Timm (DK)
3. I'll Be Fine - Bertine Zetlitz (N)
4. I Love You, You Imbecile - Pelle Carlberg (SV)
5. Hej Då Karolin - the Honeydrips (SV)
6. Saintly Friend - Said the Shark (DK)
7. Lion Tamer vs Tigers - Echo is Your Love (FN)
8. Because Trees Can Fly - Lampshade (DK)
9. For Once In Your Life Try to Fight For Something You
Believe In - moi Caprice (DK)
10. Love and Nostalgia - Friday Bridge (SV)
11. Stop in the Name of Love - Bang Gang (IS)
12. Comforting Sounds - Mew (DK)

Næsten alle bands, fra begge dage (minus kun Friday Bridge, Maria Timm, moi Caprice, og the Worn-Out Virgins) har været spillede sammen med the Bear Quartet på mit program før nu. Interessant.

Også, i gårs, spillede Sigur Rós i Portland. Da jeg gik hjem fra mit dansk klasse, gik jeg forbi koncertpladsen, og set jeg ikke dem, men deres to meget storre busser, og også en hel semi af deres udrustning. Jeg vil hellere har set dem -- eller hørte dem -- men det kunne ikke være. Jeg håber -- og jeg er sikker -- koncerten var godt for dem som var der. Men jeg skulle har været der i stedet.

--DL--
Ashtrays Podcast (1. oktober 2008)
Ashtrays Podcast (3. oktober 2008)

No comments: