om sproget / on language

Jeg vil skrive bloggen på både engelsk og dansk. Hvis du kan ikke forstå ordene, fortæl mig, og jeg vil forsøge at oversætte. Hvis du er dansk, vil jeg gerne fortælle dig, jeg endnu er ved at lære sproget, og mit dansk er ikke særlig godt. Hvis du gerne vil hjælpe mig med ordene, det er rart og tak for det. Min email er somedayashtrays@gmail.com.

This blog will be written in both English and Danish. If you, as a reader, have trouble with one of those languages and would like a translation, please let me know, and I will do my best to oblige. If you are a Danish reader, please know that I am just learning, and my Danish is far from perfect. If you would like to suggest corrections please do so. Email me at somedayashtrays@gmail.com.

30 April 2008

Nye fra the Billies

Nå, Billie the Vision & the Dancers, et stort, fint band fra Sverige, skal have et ny album -- deres fjerde -- ud 4. juni. Jeg syntes, det var meget snart -- men det er vist 14 måneder siden deres sidst album. Og jeg glæder mig til høre det nyt. Sit navnet er I Used to Wander These Streets. For et par (lidt mere) dage, de har haft tre for at spille på myspace. To af dem er (ligesom) om Lilly, som jeg foretrække over Pablo. Min yndling er Someday Somehow, og jeg synes, det lyder de fleste lige med deres ældre sange. Men de andre er også gode. Hvis du bor i Sverige, de skal spille fire releasekoncerter fra 5.-7. juni.

Der er ingen nye sange du måtte downloade, men alle af deres ældre er på musiksiden af deres webside. Der er mange, som have mig glad (eller deprimeret), men lige nu, jeg kan især lide Summercat, fra første albumet. Senere skal jeg måske sige hvorfor.

--

So -- Billie the Vision & the Dancers will release a new album -- their fourth -- on 4 June. At first I was surprised to learn this, as it seemed very soon after their last album, but I guess it’s been fourteen months. (Not that I’d be complaining if it were sooner.)

The new album title is I Used to Wander These Streets, and three of its tracks can be streamed on myspace. None of the new songs are downloadable; however, all of the songs from the previous three albums are available free on the music page of the Billies' website. I like almost all of them, but right now, I really like Summercat. Maybe later I’ll explain why…

--DL--
Summercat (Billie the Vision & the Dancers)

No comments: