om sproget / on language

Jeg vil skrive bloggen på både engelsk og dansk. Hvis du kan ikke forstå ordene, fortæl mig, og jeg vil forsøge at oversætte. Hvis du er dansk, vil jeg gerne fortælle dig, jeg endnu er ved at lære sproget, og mit dansk er ikke særlig godt. Hvis du gerne vil hjælpe mig med ordene, det er rart og tak for det. Min email er somedayashtrays@gmail.com.

This blog will be written in both English and Danish. If you, as a reader, have trouble with one of those languages and would like a translation, please let me know, and I will do my best to oblige. If you are a Danish reader, please know that I am just learning, and my Danish is far from perfect. If you would like to suggest corrections please do so. Email me at somedayashtrays@gmail.com.

03 June 2008

Baglæns?

Club 8 har en ny EP -- Jesus, Walk With Me. Titelsanget kommer fra deres september album The Boy Who Couldn’t Stop Dreaming. Jeg troede, EP’er kommer ud før albummer, men jeg vil aldrig klage om en ny ting fra Club 8.

Hvis du er lige mig, du har måske allerede hørt flest af sange. Af fem sange, to er remixer af Jesus, Walk With Me. En, fra Jimahl, er gammel, men de andre, fra The Sound of Arrows, er ny. Det lyder mere interessant i sidst halv. Og, fordi Labrador er så meget gavmild, du må downloade The Sound of Arrowses remix af Jesus, Walk With Me. Du kan læse hvad jeg skrev om (og, tror jeg, downloade) Jimahls remix her.

Den anden sang, What I’m Dreaming of is Something I Could Have, kom første ud som et gratiale spor med The Boy Who Couldn’t Stop Dreaming, men jeg tror, du må ny købe EP’en for at have det.

Og endelig -- Take Me Home, det andet nyt, lyder endnu mere lige en kirkesang end Jesus, Walk With Me. Mere og mere, deres ‘tema’ forekommer at være kirkesange med bittersød lyrik, hvor Karolinas stemme lyder lige et helt kor... Det passer sammen med resten af album og andre Club 8 sange. Og det er pragtfuldt, og pragtfuldt er det eneste rigtigt ord.

EP kommer ud ikke til 11. juni, men det kan man ny købe på internettet, og Labrador skal poste det i dag. Eller, du må også spille alle fem sange på last.fm.

And now, Josh, an English translation, since I know you will be desperate to know what this says. In short -- Club 8 has a new EP (Jesus, Walk With Me) with a new song (Take Me Home). Plus some remixes. The stream's already up at last.fm. I don't think it's really necessary for me to say how good it is.

--DL--
Jesus, Walk With Me – The Sound of Arrows Remix (Club 8)

1 comment:

Anonymous said...

Ihr reizvolles Danishish sehr, wünsche ich nur, daß ich es mehr verstand. Glücks Pilze in Dänemark.