om sproget / on language

Jeg vil skrive bloggen på både engelsk og dansk. Hvis du kan ikke forstå ordene, fortæl mig, og jeg vil forsøge at oversætte. Hvis du er dansk, vil jeg gerne fortælle dig, jeg endnu er ved at lære sproget, og mit dansk er ikke særlig godt. Hvis du gerne vil hjælpe mig med ordene, det er rart og tak for det. Min email er somedayashtrays@gmail.com.

This blog will be written in both English and Danish. If you, as a reader, have trouble with one of those languages and would like a translation, please let me know, and I will do my best to oblige. If you are a Danish reader, please know that I am just learning, and my Danish is far from perfect. If you would like to suggest corrections please do so. Email me at somedayashtrays@gmail.com.

21 June 2008

Koncert i aften?

I aften, skal jeg måske til en koncert i Rust, med No and the Maybes og Decorate. Decorate. og A Kid Herafter. Jeg skal se A Kid Hereafter på Roskilde Festivalen, men jeg kan også lide de andre to -- især No and the Maybes. (Her også er et sang fra dem: Mouth. Men du skal hellere lytte til I Know a Girl, på deres myspace.)

Og også, der er dette: der er ikke så mange bands som spille i København som i Portland, så måske, hvis jeg tager mig ikke til denne, skal jeg ikke se ingen. Men det ved jeg ikke. Jeg måtte tænke mere om det. Er der nogle andre som skal også være der?

Hvis du har ikke endnu set det, spilleplanen for Roskilde Festivalen er nu op for at se. Brug det enten hvis du skal tage der -- eller hvis du skal ikke være der, men vil gerne at fortælle mig hvem jeg skal absolut se.

--

I am thinking about going to the evening (not night) show at Rust tonight. No and the Maybes, Decorate. Decorate., and A Kid Hereafter. I’ll most likely also see A Kid Hereafter at the Roskilde Festival, but not the other two, and I do like them as well -- especially No and the Maybes. (Download Mouth, or stream I Know a Girl, which I like better, via myspace.)

Another reason to go: the fact that, compared to Portland, bands simply don’t play shows anywhere near as frequently here. If I don’t go see these guys tonight, well, I might not see anyone at all. I’m still thinking, though. I don’t like going to things by myself, and I think it should go without saying that I don’t know anyone else who’s going (unless you are?). So I’ll see…

Also, if you are not in the habit of checking several times each day, as I am, you may not yet have noticed that the finalized Roskilde Festival schedule is now up. This may come in handy for both those who are going, as well as for those who will not be in attendance, but would like to live vicariously through my experiences there.

--DL--
Mouth (No and the Maybes)

No comments: