om sproget / on language

Jeg vil skrive bloggen på både engelsk og dansk. Hvis du kan ikke forstå ordene, fortæl mig, og jeg vil forsøge at oversætte. Hvis du er dansk, vil jeg gerne fortælle dig, jeg endnu er ved at lære sproget, og mit dansk er ikke særlig godt. Hvis du gerne vil hjælpe mig med ordene, det er rart og tak for det. Min email er somedayashtrays@gmail.com.

This blog will be written in both English and Danish. If you, as a reader, have trouble with one of those languages and would like a translation, please let me know, and I will do my best to oblige. If you are a Danish reader, please know that I am just learning, and my Danish is far from perfect. If you would like to suggest corrections please do so. Email me at somedayashtrays@gmail.com.

15 March 2007

Ashtrays, radioprogrammet

Hej mine venner. Om dig ved eller ved ikke, jeg har et radioprogram med klc radio. Det hedder Ashtrays, ligesom blogget, og jeg spiller det hver torsdag fra elleve til tolv, Pacific timer. Du kan lytte i klcradio.net. Også, der er podcasterne, hvis du kan ikke lytte fra elleve til tolv. Du kan høre i dags Ashtrays (fra den femtende marts) her. Men -- computeret var ikke arbejdede meget godt, og programmerne er ikke alle rigtig. Den første timer er vores ven Chris's program om klassisk musik. Ashtrays begynder i anden timer (der er kun to timer). Men jeg håber det vil ikke være næste uge.

Også -- det var min første timer i radio i mere den seks måneder, og jeg var ikke meget godt. Men næste uge vil være bedre.


Spilleliste:
1. The Zookeeper's Boy - Mew
2. Af Somme Stof Som Stof - Under Byen
3. Samson - Regina Spektor
4. Wow - Cinerama
5. Common People - Pulp
6. Modern World - Wolf Parade
7. Anne Elephant - Someone Still Loves You Boris Yeltsin
8. In the Dark - Citizens Here & Abroad
9. Madeupmind - Slumber Party
10. Everything's Alright - Kimya Dawson
11. The Quiz - Hello Saferide
12. Cobra - Oliver North Boy Choir

Hi. Whether you know it or don’t, I have a radio show, with KLC Radio. It is called Ashtrays, just like the blog, and is played every Thursday from eleven a.m. to twelve, Pacific time. You can listen at klcradio.net. Also, there are podcasts, if you can’t listen then. You can hear today’s Ashtrays (from March 15th) here. But -- the computer wasn’t working very well, and the programs are not quite right. The first hour is our friend Chris’s classical music show. Ashtrays starts in the second hour (there are only two hours). But hopefully, it won’t be that way next week.

Also -- this was my first time on the radio in more than six months, and I was not very good. But next week will be better.

--DL--
Ashtrays Podcast (3-15-2007)

No comments: