om sproget / on language

Jeg vil skrive bloggen på både engelsk og dansk. Hvis du kan ikke forstå ordene, fortæl mig, og jeg vil forsøge at oversætte. Hvis du er dansk, vil jeg gerne fortælle dig, jeg endnu er ved at lære sproget, og mit dansk er ikke særlig godt. Hvis du gerne vil hjælpe mig med ordene, det er rart og tak for det. Min email er somedayashtrays@gmail.com.

This blog will be written in both English and Danish. If you, as a reader, have trouble with one of those languages and would like a translation, please let me know, and I will do my best to oblige. If you are a Danish reader, please know that I am just learning, and my Danish is far from perfect. If you would like to suggest corrections please do so. Email me at somedayashtrays@gmail.com.

21 June 2007

Hjemme igen

Jeg har kommet hjem fra østoregon, og jeg er meget villig for at skrive blogget igen. (Undskyld fordi mine notat var ikke så mange i måned, men alle tinge måtte altid kommer samtidigt, ved du?) Men, fordi jeg var hjemme (nå, husen af mine forældre), jeg lytte ikke til musik og jeg ved ikke hvad jeg skal skrive om. Så, nu, dette måtte gør for alle: Oliver North Boy Choir har en ny video, for deres nyest sang, Shell for the Morning. Videoet har bl.a. mennesker som spiller accordion (undsklyd, men jeg kan ikke se hvor man siger accordion på dansk). Jeg kan ikke høre accordion i sanget, men jeg er ikke ekspert. Og jeg kan ikke hellere se nogle af bandspillererne, men igen jeg kunne være forkert. Men det er ligesom spændende for at se, og der jeg er ikke forkert.

I andre nyheder -- Marsheaux (sig (jeg tror) mar-so) vil have en ny websider i morgen (22. juni). De er fra Grækenland, men de er skøn og også spændende. Og de og Tiger Baby lydder ligesom lige. Du kan lytte til alle sangerne fra deres to albumerne -- 2004s E-Bay Queen, og Peek A Boo fra denne år -- på last.fm. Du kan også downloade deres fremstilling af the Human League’s Empire State Human. Det er fint, og også, tror jeg, det eneste sang at jeg lyttede til, da jeg var borte.

Well, I’m back from Eastern Oregon and well primed to get going once again with the blog. (Sorry postings have been so few and far between of late, but things come, you know.) However, due to the recent foray, and the related necessary not listening to music for half a week, I don’t really know what to write about.

So for now this will have to suffice: Oliver North Boy Choir has finished a new video, to accompany their latest single Shell for the Mourning. The video features (among other things) a bunch of guys playing accordions. As far as I can detect, there is no accordion sound in the actual song -- but I’m no expert. I also don’t see any of the three band members in the video, but again, I could be wrong. Nevertheless, it is quite good visually (about which I am not wrong, because at school, I am minoring in movie-watching, so I do know about that kind of stuff) and rather interesting to watch.

In other news -- Marsheaux (pronounced, I believe, mar-so) will have a new website up tomorrow (22. June). They’re from Greece, but they’re all soft and exciting. And they and Tiger Baby sound a bit alike, in some ways. You can stream all tracks from both 2004’s E-Bay Queen and this year’s Peek A Boo on last.fm. You can also download their cover of the Human League’s Empire State Human, which is pretty cool and, I think, the only song I did listen to while I was gone.

--DL--
Empire State Human (Marsheaux)

No comments: