om sproget / on language

Jeg vil skrive bloggen på både engelsk og dansk. Hvis du kan ikke forstå ordene, fortæl mig, og jeg vil forsøge at oversætte. Hvis du er dansk, vil jeg gerne fortælle dig, jeg endnu er ved at lære sproget, og mit dansk er ikke særlig godt. Hvis du gerne vil hjælpe mig med ordene, det er rart og tak for det. Min email er somedayashtrays@gmail.com.

This blog will be written in both English and Danish. If you, as a reader, have trouble with one of those languages and would like a translation, please let me know, and I will do my best to oblige. If you are a Danish reader, please know that I am just learning, and my Danish is far from perfect. If you would like to suggest corrections please do so. Email me at somedayashtrays@gmail.com.

09 May 2007

Webside forbedring (Unicovas, ikke min)

Unicova, det tysk bandet at jeg kan godt lide, har en ny webside. Det har mere besked og tinge, og det har også elleve sange at du kan lytte til og have for download -- gratis. Men de er ikke mp3erne -- de er .ziperne. Så du måtte har et program at kan unzip file, at spille dem. Du kan få sangerne på dette måde: der er en musikspiller på bundet af deres sider, og på højre, der er en pil. Hvis du klikker pilen, du kan få sanget at spiller dengang. Det er rar, tror jeg.

Hvis du kan ikke tale eller forstå tysk, de synger i engelsk, så der er ikke en sprogbarriere -- medmindre du vil gerne at læse websiden. Hvis det er rigtig, undskyld men jeg kan ikke hjælpe dig der, fordi det jeg ved heller ikke. Men med de lille at jeg kan vide om tysk (låneordene og gættere), jeg tror de skal have en ny EP ude i sommer. Jeg vil have mere besked om det senere, hvis jeg kan bekræfte det.

Hvis du har ikke et program at vil unzip file, men du tænker endnu at du måtte har sange med Unicova, der er to i almindelig måde på deres myspace. En af disse er Hush, Yeah Fly, hvor jeg synes, de lyder lige som Franz Ferdinand, men bedre. Også, forsøger at lytte til Friends Now (kun på deres webside); det er min yndling.

Unicova, that band I like from Germany, has a new website. It’s much more comprehensive, and also has eleven songs you can listen to onsite or download, free. However, they are not mp3s -- they're .zip files, so you'll need to have an unzipping program to open them. To download a song: there is a music player at the bottom of the page, and on the right, a little arrow. If you click the arrow, you can download whichever song is playing then. Pretty nice, I think.

If you don't have unzipping capabilities but still feel you must download something by Unicova, there are two in the normal way on their myspace, including Hush, Yeah Fly. I think they sound kind of like Franz Ferdinand on it, but better. Try to at least listen to Friends Now (only on their website); it's my favorite.

If you don’t know German, they sing in English, so there’s no language barrier -- unless you want to read their website. If that is the case, sorry but I can’t help you there, because I don’t know German either. My very limited understanding of the language (which is based entirely on cognates and guesswork) does, however, lead me to believe they should have a new EP out this summer. More information on that later, if I can ever manage to verify it.

--DL--
Hush, Yeah Fly (Unicova)

No comments: